Chcesz używać wyszukiwarki Google do tego, by Twój biznes był lepiej widoczny online, ale nie wiesz, czym się różni SEO od AdWords?
Jedna i druga metoda pozwala na zdobywanie klientów i zaistnienie w wynikach wyszukiwania Google. Dzieje się tak dzięki odmiennym zupełnie odmiennym technikom.
SEO pokazuje, jak bardzo Twoja strona jest dopasowana do wewnętrznego algorytmu wyszukiwarki, który zależy od takich czynników, jak:
- słowa kluczowe w tekście
- linki do strony umieszczone w sieci
- częstotliwość udostępniania danych
- ilość aktualizacji na stronie i jakość treści
i jest cały czas aktualizowany, by zapewnić internautom wyniki najwyższej jakości.
W przypadku płatnych wyników wyszukiwania AdWords pozycja Twojej reklamy zależy od:
- współczynnika jakości, czyli ilości kliknięć w reklamę (CTR -Click Through Rate* stawka za reklamę)
- ceny, jaką jesteś gotowy zapłacić za jedno kliknięcie
Należy pamiętać o tym, że SEO i AdWords się nie wykluczają i z powodzeniem można je stosować równocześnie.
Zwracaj uwagę na klikalność
Wyniki z AdWords pojawiają się w wynikach wyszukiwania Google powyżej wyników organicznych. Część osób wie, że te wyniki są płatne i nie klika w nie. Aby zachęcić internautę do kliknięcia – zarówno w link reklamowy, jaki i bezpłatny, zastosuj odpowiedni tekst.
W Google Adwords ustawiasz go bezpośrednio w systemie, natomiast w przypadku pozycjonowanych stron, w tym miejscu wyświetla się odpowiedni metatag pobrany ze strony. Jeśli pominiesz dopracowanie tych elementów, twoja pozycja będzie słaba i będziesz tracił klientów.
Podsumowanie
Odpowiedź na pytanie, czy lepszym rozwiązaniem jest SEO, czy AdWords jest trudna. W przypadku AdWords możesz bardzo dokładnie oszacować koszt pozyskania jednego klienta i sprawdzić, czy wydatki na promocję się zwracają. Płacisz za każdą osobę, która wejdzie na Twoją stronę.
Pozycjonowanie strony nie daje natychmiastowych efektów, ale jeśli strona osiągnie wysokie pozycje w Google, będziesz mógł pozyskiwać klientów znacznie niższym kosztem i zdecydowanie dłużej.
Najlepszą metodą jest połączenie pozycjonowania i reklam w wyszukiwarce, dzięki czemu pozyskasz jeszcze większą ilość klientów.