26/02/09

 

O ile w prasie rola nagłówków jest istotna, o tyle w tekstach sprzedażowych jest absolutnie kluczowa. W codziennym natłoku informacji, które docierają do nas z każdej strony dobry nagłówek decyduje o „być albo nie być” każdego tekstu. Wielu znakomitych copywriterów twierdzi wręcz, że pierwsze zdanie znaczy więcej niż cały tekst, który następuje po nim. Nie ma uniwersalnej recepty na „zabójczy” nagłówek, ale z pewnością istnieje kilka sprawdzonych sposobów na skuteczne przykucie uwagi czytelnika.

 

Pisanie artykułów i wszelkiego rodzaju tekstów promocyjnych to nie tylko biznesowa konieczność i ważny element E-pr, pisanie może być także doskonałą i wciągającą zabawą, nie tylko dla zawodowych copywriterów. Niestety właściciele stron oraz pracownicy firm, którzy samodzielnie zabierają się za tworzenie tekstów najczęściej nie dysponują wystarczającą ilością czasu, który jest niezbędny do napisania doskonałego nagłówka. Zaprezentowane poniżej przykłady nie rozwiążą tego problemu, ale mogą znacznie przyspieszyć proces tworzenia nagłówków, które skutecznie zachęcą do zapoznania się zresztą tekstu.

 

1. Zadaj pytanie.

Przykład:

– „Kto jeszcze chce poznać sekrety skutecznego flirtu?”

– „Słyszałeś już o nowym wrocławskim klubie?”

 

2. Nagłówki typu „Jak?”

Przykład:

– „Jak zarobić na mieszkaniu kupionym na kredyt?”

– „Jak wydawać, żeby jeszcze zarabiać?”

 

3. Oświadczenie.

Przykład:

– „Najlepsza pizza, jaką kiedykolwiek jadłeś!”

– „10 gr za minutę! Do wszystkich sieci, na komórkę i stacjonarny.”

     

4. Gwarancja.

Przykład:

– „Rzuć palenie z nami! Jeśli się nie uda zwrócimy Ci pieniądze.”

– „”Gotowanie dla kawalerów”. Gwarantujemy, że nawet Ty możesz stać się szefem kuchni.”

 

5. Ukryte korzyści.

Przykład:

– „Schudnij 10 kg w 2 tygodnie, poświęcając 20 minut dziennie.”

– „10 sposobów na skuteczny nagłówek”

 

6. Zaoferuj coś extra.

Przykład:

– „Kup 10 dowolnych pozycji, a otrzymasz od nas wyjątkowy upominek”

– „ Zmów 4 płyty, a dodatkowo otrzymasz jedną gratis.”

 

7. Dobry powód.

Przykład:

– „7 powodów, dla których odwiedzisz nas ponownie.”

– „3 powody dla których nasz program ułatwi Ci życie.”

 

8. Spersonalizowany nagłówek.

Przykład:

– „Grzegorzu, czas podjąć właściwą decyzję!”

– „Nareszcie także Ty Marcinie możesz poznać sekrety tworzenia skutecznych nagłówków”

 

9. Powiedz to wyraźnie.

Przykład:

– „Skorzystaj z szansy i zaoszczędź nawet do 1000 zł.”

– „Taka okazja może się już nie powtórzyć.”

 

10. Nagłówek „krótka piłka”

Przykład:

– „Ale numer!”

– „Nareszcie!”

 

Przedstawione powyżej przykłady powinny pomóc Ci w stworzeniu naprawdę dobrych nagłówków. Dla nabrania większej wprawy proponuje do każdego sposobu stworzyć co najmniej 5 nagłówków dotyczących prowadzonej przez Ciebie działalności. Jestem przekonany, że uda Ci się stworzyć nie jeden „zabójczy” nagłówek.

 

Eactive, zajmującej się promocją stron w wyszukiwarkach internetowych i wspierająca działania epr dla małych, średnich i dużych firm. 

 

Autorzy serwisu wyrażają pełną zgodę na udostępnianie artykułu w niezmienionej formie na innych stronach internetowych. Warunkiem koniecznym publikacji jest podanie autora artykułu oraz linku prowadzącego do strony www.supermarketing.pl  Jeśli chcieliby Państwo przedrukować wybrany fragment artykułu prosimy o skontaktowanie się z nami w celu uzyskania pozwolenia.