19.08.2008

Zbliżające się święta Bożego Narodzenia są zawsze okresem serdecznych życzeń oraz czasu spędzonego w gronie najbliższych. Dla jednych jest to przyjemne i spokojne podsumowanie kończącego się roku roku, dla innych czas ostatnich nerwowych działań w pracy. Grudzień najlepiej wykorzystać do realizacji końcowych zadań promocyjnych w firmie oraz zdobycia sympatii klienta przez zastosowanie przeróżnych metod komunikacji świątecznej (kartki, spotkania świąteczne, itp.).Zastanówmy się w jaki sposób wykorzystać te możliwości, tak aby klient dobrze Cię zapamiętał.

Każdy właściciel małej firmy wie, że doskonałym sposobem zdobycia lojalności klienta jest systematyczna oraz dwustronna komunikacja. Okres świąteczny jest najlepszym czasem do budowania pozytywnych relacji z klientem. Starasz się go wykorzystać, wysyłając niezliczoną ilość kartek i maili. W każdym z nich zamieszczasz przyjemne życzenia pomyślności oraz sukcesów. Naprawdę miłe, ale…

 

Zastanów się czy klient otrzymując tak wiele życzeń pamięta kto i co mu przesłał. A przede wszystkim czy pamięta Ciebie. Raczej nie, ponieważ wszystkie przesyłane życzenia są do siebie bardzo podobne, mógłbym nawet stwierdzić identyczne.

 

Jak więc zwrócić na siebie uwagę klienta w tym czasie?

 

Na początek stwórz listę pomysłów. Zastanów się jakie metody najczęściej są praktykowane. Zgromadź wszystkie ciekawe pomysły zarówno te wypróbowane jak i nowe.

 

Zastanów się jak można uatrakcyjnić dotychczas stosowane przez Ciebie metody.

 

Spośród wypróbowanych metod wybierz te, które najczęściej wykorzystujesz.

Jeśli uważasz, że skuteczną metodą, aby być zauważonym w święta jest wysyłanie kartek pocztą, może tym razem zmienisz rodzaj kartki ( na przykład życzenia nagraj na płytę CD) lub jej zawartość treściową (napisz coś od serca, nie korzystaj z gotowych wzorów). A może warto tym razem dołączyć do życzeń przyjemny niezobowiązujący prezent?

 

Świąteczny mail, może przybrać nowy charakter jeśli wzbogacisz go o efekty multimedialne. Na przykład wspólnie z pracownikami możesz nagrać życzenia w wersji audio lub przesłać wspólne zdjęcie z podpisami wszystkich pracowników – niech klient wie ile osób pracuje na jego sukces. Pomysłów może być wiele, ważne jednak by nie były podobne do tych, które już wykorzystałeś i wykorzystywane są przez innych.

 

Wymyśl coś innego.

 

Możesz też wypróbować coś zupełnie nowego. Zamiast wysyłania życzeń pocztą czy mailem, możesz skontaktować się ze swoim klientem telefonicznie. Nie często macie przecież szansę na przeprowadzenie luźnej rozmowy. Przy okazji może dowiesz się nowych ciekawych rzeczy na temat swojego klienta, które będziesz mógł wykorzystać w przyszłości.

 

Wystarczy, że wymyślisz coś ciekawego, co zainteresuje Twojego klienta.

Pomysłów może być wiele, warto jednak pamiętać o jednej ważnej zasadzie. Klient nie zwróci na Ciebie uwagi, jeśli stosować będziesz te same metody co inni. Możesz udoskonalić dotychczas stosowane metody albo wypróbować nowe.

Pamiętaj okres świąteczny jest doskonałym momentem do nawiązania kontaktu z klientem, nie zmarnuj tej okazji.

 

Grzegorz Brajewski

Autor jest współwłaścicielem firmy Eactive, zajmującej się promocją stron w wyszukiwarkach internetowych.

 

Autorzy serwisu wyrażają pełną zgodę na udostępnianie artykułu w niezmienionej formie na innych stronach internetowych. Warunkiem koniecznym publikacji jest podanie autora artykułu oraz linku prowadzącego do strony www.supermarketing.pl  Jeśli chcieliby Państwo przedrukować wybrany fragment artykułu prosimy o skontaktowanie się z nami w celu uzyskania pozwolenia.