20.08.2008
W ostatnim artykule zwróciłem uwagę, jak możesz wpłynąć na decyzję swoich odbiorców (klientów), wykorzystując metafiltry w przesyłanych przez Ciebie ofertach lub tekstach reklamowych. Dziś zgodnie z obietnicą kontynuujemy rozważania na temat skutecznego tekstu sprzedażowego i metafiltrów, wydłużając ich listę o kolejne dwa.
Metafiltr Ja – Inni informuje jaki jest stosunek danej osoby do świata, czy koncentruje się ona na sobie, czy na innych ludziach.
Osoby o metafiltrze Ja:
– zwracają uwagę na własne korzyści i potrzeby
– oceniają rzeczywistość na podstawie własnych przekonań i odczuć
Przykłady zwrotów w tekstach perswazyjnych kierowanych do osób o metafiltrze Ja:
– „Wybór tego wariantu spowoduje, że zdobędziesz nowych klientów i osiągniesz wysoką pozycję na rynku”
– „ Podjęcie tej decyzji oznacza, że osiągniesz większe dochody”
Osoby o metafiltrze Inni:
– koncentrują się na potrzebach innych osób
– bardziej skupiają się na korzyściach innych osób niż swoich
Przykłady zwrotów w tekstach perswazyjnych kierowanych do osób o metafiltrze Inni:
– „ Dzięki….., Twoi klienci otrzymają lepszy produkt”
– „ Korzystając z tego produktu przyczyni się Pan/i do mniejszego zanieczyszczenia środowiska”
Jeśli zależy Ci na tym, aby dotrzeć do szerszego grona klientów posługuj się wieloma formami. Oto przykład tekstu perswazyjnego, który łączy cechy obu wymienionych metafiltrów:
„ Inwestując w usługę pozycjonowania zwiększysz zyski swojej firmy oraz swoja pozycję w biznesie. Dzięki temu będziesz mógł podwyższyć wynagrodzenie swoim pracownikom, co wpłynie na ich zadowolenie z pracy”.
Matafiltr Podobieństwa – Różnice odpowiada za przyswajanie przez osoby nowych informacji.
Osoby o metafiltrze Podobieństwa:
– analizują informacje na zasadzie porównania z tym co już znają, używają zwrotów takich jak: takie same, podobne do, itp.
– ignorują różnice
Przykłady zwrotów w tekstach perswazyjnych kierowanych do osób o metafiltrze Podobieństwa:
– „Ten produkt jest podobny do tego, który wybrałeś wcześniej”
– „Proponuję Ci ten produkt, ponieważ jest podobny do tego, który już posiadasz”
Osoby o metafiltrze Różnice:
– analizują informacje pod kontem wyłapywania różnic
– poszukują zmian
Przykłady zwrotów w tekstach perswazyjnych kierowanych do osób o metafiltrze Różnice:
– „Ta usługa jest nowa, całkowicie odmienna od tej, którą Pan/i zna”
– „Jeśli skorzystasz …, poznasz nowe możliwości”
Oto przykład tekstu, który trafi zarówno do klientów z metafiltrem „podobieństwa” jak i metafiltrem „róznice”:
„Ten produkt jest nowością na rynku, różni się od tych, które znasz. Dla Twojej wygody zachowaliśmy jednak wszystkie te wartości, do których zdążyłeś się przyzwyczaić i które lubisz”.
Grzegorz Brajewski
Autor jest współwłaścicielem firmy Eactive, zajmującej się promocją stron w wyszukiwarkach internetowych.