20.08.2008

W ostatnim artykule zwróciłem uwagę, jak możesz wpłynąć na decyzję swoich odbiorców (klientów), wykorzystując metafiltry w przesyłanych przez Ciebie ofertach lub tekstach reklamowych. Dziś zgodnie z obietnicą kontynuujemy rozważania na temat skutecznego tekstu sprzedażowego i metafiltrów, wydłużając ich listę o kolejne dwa.

Metafiltr Ja – Inni informuje jaki jest stosunek danej osoby do świata, czy koncentruje się ona na sobie, czy na innych ludziach.

Osoby o metafiltrze Ja:
– zwracają uwagę na własne korzyści i potrzeby

– oceniają rzeczywistość na podstawie własnych przekonań i odczuć

Przykłady zwrotów w tekstach perswazyjnych kierowanych do osób o metafiltrze Ja:

– „Wybór tego wariantu spowoduje, że zdobędziesz nowych klientów i osiągniesz wysoką pozycję na rynku”

– „ Podjęcie tej decyzji oznacza, że osiągniesz większe dochody”

Osoby o metafiltrze Inni:

– koncentrują się na potrzebach innych osób

– bardziej skupiają się na korzyściach innych osób niż swoich

Przykłady zwrotów w tekstach perswazyjnych kierowanych do osób o metafiltrze Inni:

– „ Dzięki….., Twoi klienci otrzymają lepszy produkt”

– „ Korzystając z tego produktu przyczyni się Pan/i do mniejszego zanieczyszczenia środowiska”

Jeśli zależy Ci na tym, aby dotrzeć do szerszego grona klientów posługuj się wieloma formami. Oto przykład tekstu perswazyjnego, który łączy cechy obu wymienionych metafiltrów:

„ Inwestując w usługę pozycjonowania zwiększysz zyski swojej firmy oraz swoja pozycję w biznesie. Dzięki temu będziesz mógł podwyższyć wynagrodzenie swoim pracownikom, co wpłynie na ich zadowolenie z pracy”.

 

Matafiltr Podobieństwa – Różnice odpowiada za przyswajanie przez osoby nowych informacji.

Osoby o metafiltrze Podobieństwa:

– analizują informacje na zasadzie porównania z tym co już znają, używają zwrotów takich jak: takie same, podobne do, itp.

– ignorują różnice

Przykłady zwrotów w tekstach perswazyjnych kierowanych do osób o metafiltrze Podobieństwa:

– „Ten produkt jest podobny do tego, który wybrałeś wcześniej”

– „Proponuję Ci ten produkt, ponieważ jest podobny do tego, który już posiadasz”

Osoby o metafiltrze Różnice:

– analizują informacje pod kontem wyłapywania różnic

– poszukują zmian

Przykłady zwrotów w tekstach perswazyjnych kierowanych do osób o metafiltrze Różnice:

– „Ta usługa jest nowa, całkowicie odmienna od tej, którą Pan/i zna”

– „Jeśli skorzystasz …, poznasz nowe możliwości”

Oto przykład tekstu, który trafi zarówno do klientów z metafiltrem „podobieństwa” jak i metafiltrem „róznice”:

„Ten produkt jest nowością na rynku, różni się od tych, które znasz. Dla Twojej wygody zachowaliśmy jednak wszystkie te wartości, do których zdążyłeś się przyzwyczaić i które lubisz”.

 

Grzegorz Brajewski

Autor jest współwłaścicielem firmy Eactive, zajmującej się promocją stron w wyszukiwarkach internetowych.

 

Autorzy serwisu wyrażają pełną zgodę na udostępnianie artykułu w niezmienionej formie na innych stronach internetowych. Warunkiem koniecznym publikacji jest podanie autora artykułu oraz linku prowadzącego do strony www.supermarketing.pl  Jeśli chcieliby Państwo przedrukować wybrany fragment artykułu prosimy o skontaktowanie się z nami w celu uzyskania pozwolenia.