5/05/09

Dlaczego nie zarobić trochę dodatkowych pieniędzy? Tam myśl pojawia się prędzej, czy później w głowie każdego właściciela strony internetowej, która prezentuje pewien poziom, potwierdzony wieloma odwiedzinami internautów. Nic prostszego wystarczy znaleźć tylko osoby zainteresowane umieszczeniem reklamy na naszej stronie i czekać, aż pojawią się pieniądze. Łatwo powiedzieć, trudniej to osiągnąć.

 

Brutalna prawda brzmi, że aby zainteresować firmy umieszczeniem banera serwis musi generować ruch na poziomie kilkuset odwiedzin w przypadku tańszych opłat za reklamę i kilku tysięcy dziennie w przypadku dużych reklamodawców. Innym ważnym czynnikiem branym pod uwagę przez firmy chcące się reklamować jest profil użytkowników, do których skierowany jest serwis oraz poziom, w jakim serwis realizuje potrzeby tej grupy. Na przykład serwis, który będzie chętnie i często odwiedzany przez wędkarzy z pewnością wzbudzi zainteresowanie producentów kołowrotków i innych akcesoriów niezbędnych do złowienia „taakieej ryby”.

 

Aby oszczędzić Ci rozczarowania wyjaśnijmy sobie od razu, jaki serwis ma nikłe szanse na zdobycie reklamodawców. Jeśli na któreś z poniższych pytań odpowiedź jest twierdząca powinieneś zastanowić się nad dokonaniem kilku zmian na stronie.

 

  1. Czy ilość spamu na Twojej stronie przekracza śmiertelną dawkę dla statystycznego internauty?

  2. Czy na Twoim serwisie nie ma ani jednej strony, która dawałaby chociaż mgliste pojecie czego właściwie dotyczy ta strona?

  3. Na Twojej stronie jest mniej niż 10 postów, a ostatni datuje się na jakieś 6 miesięcy wstecz?

  4. Czy ze statystyk wynika, że 99% Twoich odwiedzających, to Ty?

  5. Na stronie nie ma żadnych reklam, za to mnóstwo boksów z napisem „miejsce na reklamę?

  6. Informacja whois (usługa katalogowa Internetu dostarczająca informacje o nazwie domeny lub adresie IP), dotycząca Twojej strony jest anonimowa?

  7. W jednym tylko mailu robisz 7 błędów ortograficznych?

 

Po tym zimnym prysznicu wiele osób z pewnością zastanowi się, czy warto czytać artykuł do końca, skoro strona, żeby przynosić zysk z reklam musi spełniać tak wygórowane kryteria. Dla tych, którzy nie poddają się łatwo mam kilka podpowiedzi, które mogą pomóc w osiąganiu dochodu z tytułu umieszczania reklam na stronie.

 

Programy Partnerskie.

 

Jeśli Twój serwis nie generuje wystarczająco atrakcyjnej dla reklamodawców liczby odwiedzin możesz zacząć od przystąpienia do programów partnerskich innych firm. Programy partnerskie w Internecie polegają na tym, że za pośrednictwem swojej strony oferujesz produkty lub usługi innych firm. W zamian, za każdy sprzedany z Twojej strony produkt otrzymujesz prowizję. W zależności od programu możesz otrzymać od kilku do nawet 50% sumy całej transakcji. Najlepiej, jeśli Twój serwis porusza tematy związane z produktem lub usługą, którą chcesz reklamować. Zwykle firmy organizujące program oferują materiały marketingowe wspomagające sprzedaż. Nie znaczy to jednak, że nie możesz stworzyć samodzielnie materiałów, które zachęcą do kupna produktu za pośrednictwem właśnie Twojej strony.

 

Programy partnerskie są doskonałym sposobem dla początkujących serwisów, ponieważ nie wymagają posiadania własnego produktu, czy usługi. Zanim jednak zdecydujemy się do uczestnictwa w programie warto dobrze zastanowić się nad doborem nie tylko produktu, ale także wiarygodnego i solidnego partnera.

 

Google AdSense

 

W zarobieniu dodatkowych pieniędzy może pomóc Ci także popularna wyszukiwarka Google. Twórcy wyszukiwarki mogą umieścić na Twojej stronie dyskretne reklamy, związane z treścią serwisu. Za reklamę płacą firmy uczestniczące w programie pay per click (płac za klikanie) wyszukiwarki Google. Za każdym razem, kiedy ktoś kliknie na reklamę znajdującą się na Twoim serwisie otrzymasz pewną sumę, nie mniejszą niż jeden cent za klikniecie.

 

Jeśli strona generuje spory ruch możesz być pewny stałego i przyzwoitego dochodu. Program Google AdSense jest tak interesujący dla początkujących stron, ponieważ przystąpienie do niego jest zupełnie bezpłatne. Jest to także wygodne rozwiązanie, ponieważ to pracownicy firmy Google zajmą się wszystkim. Nie jest to jednak rozwiązanie dobre dla wszystkich. Warto najpierw przetestować ten system, może się bowiem okazać, że dochód z umieszczania reklam jest dalece nie satysfakcjonujący, a dodatkowo tracimy odwiedzających, nie lubiących reklam na stronie.

 

Wyjdź reklamodawcom naprzeciw.

 

Być może Twoja strona już generuje spory ruch i zainteresowanie, a Ty po prostu nie wiesz, jak się zabrać do szukania partnerów. Zacznij od serwisów internetowych i firm poruszających się w tej samej niszy rynkowej co Ty. Wspominałem już o artykułach wędkarskich. Łatwo przenieść podobny mechanizm na inne branże. Może zajmujesz się sprzedażą specjalistycznego sprzętu i mógłbyś reklamować firmę, która go serwisuje. Im więcej osób skusi reklama na Twojej stronie, tym więcej pieniędzy oczekuj od reklamodawcy.

 

Poszukując partnerów zadbaj o profesjonalne zaprezentowanie swojej oferty. Do kontaktu z potencjalnymi partnerami lepszy od skrzynki e-mail jest telefon. Dzięki temu stworzysz profesjonalne wrażenie i nawiążesz bardziej osobisty kontakt. Dostarcz ewentualnym reklamodawcom tyle informacji, ile to tylko możliwe. Powiedz im kim są użytkownicy Twojego serwisu? Jaka jest liczba odwiedzin i jakiego zwrotu inwestycji mogą oczekiwać.

 

Na początku skup się bardziej na pozyskiwaniu reklamodawców, niż na poszukiwaniu wymarzonej oferty. Firmy nie lubią się reklamować na stronach, na których nikt się nie reklamuje. Najważniejsze to zacząć, potem przyjdzie czas na podnoszenie ceny za reklamę.

Pamiętaj jednak, aby dokładnie sprawdzić reputacje firmy, którą chcesz reklamować, aby zła opinia nie przeniosła się także na Twoją stronę internetową.

To tylko niektóre ze sposobów, jakie pomogą Ci osiągnąć dochód z tytułu zamieszczania reklam na stronie. Najtrudniej jest zacząć, każdy kolejny reklamodawca powinien z większą uwagą pochylić się nad Twoją ofertą.

 

Eactive, zajmującej się promocją stron w wyszukiwarkach internetowych i oferującej nowoczesny e-marketing.

 

Autorzy serwisu wyrażają pełną zgodę na udostępnianie artykułu w niezmienionej formie na innych stronach internetowych. Warunkiem koniecznym publikacji jest podanie autora artykułu oraz linku prowadzącego do strony www.supermarketing.pl  Jeśli chcieliby Państwo przedrukować wybrane artykuły prosimy o skontaktowanie się z nami w celu uzyskania pozwolenia.