20.08.2008

Dobry nagłówek zwiększa zainteresowanie Twoim tekstem reklamowym/ofertą nawet kilkakrotnie. Pisząc ofertę powinieneś wiedzieć, że to nagłówek decyduje o tym, czy klient zapozna się się całym tekstem czy nie. 

Określ odbiorców

Na początek określ grupę docelową, do której kierujesz swoją ofertę. Ważne by była na tyle szczegółowa aby odbiorca od razu wiedział, że jest kierowana właśnie do niego. Zastanów się kto będzie adresatem, jak wyróżnić adresata spośród innych oraz w jaki sposób zwrócić się do niego, by zostać zauważonym.

Podam najprostszy przykład: jesteś producentem pralek do prania, odbiorcą Twojej oferty reklamowej będą kobiety, gdyż one głównie zajmują się w domu praniem. Jednak grupa Kobiety jest określona zbyt ogólnie (nie wszystkie kobiety zajmują się w domu praniem), dlatego warto szczegółowo określić do kogo kierujemy nasz przekaz. Przykład: Pani domu, Gospodyni domowa.

Przy tym warto pamiętać, by określając grupę opisać ją maksymalnie w 3 słowach.

Im dokładniej określisz swoją grupę docelową, tym więcej wynikać może z tego korzyści dla Ciebie. Odbiorcy nie lubią czuć się jak jedni z wielu, chcą zostać wyróżnieni i chcą poczuć, że dana informacja jest skierowana właśnie do nich.

Podkreśl korzyści

W większości przypadków przy zakupach kierujemy się emocjami a nie rozumem. Dlatego tak ważne jest, aby skierować do odbiorcy konkretną informację, która go zainteresuje. Warto podkreślić korzyści, które zmobilizują grupę docelową do zapoznania się z ofertą. Zanim jednak to zrobimy, dobrze jest zastanowić się co będzie wyraźną korzyścią, która nie pozostawi naszej oferty bez odzewu (zapewni jej popularność).

 

Posłużę się prostym przykładem: sprzedajesz luksusowe samochody osobowe, aby zainteresować grupę docelową swoim produktem, podkreśl korzyści wynikające z zakupu drogiego auta. Mogą to być: podziw znajomych, zainteresowanie kobiet/mężczyzn, komfort z posiadania ekskluzywnego, luksusowego samochodu.

 

Wykorzystaj sprawdzone sposoby

 

Z poprzedniego newslettera dowiedziałeś się jak tworzyć samemu skuteczne nagłówki, dziś zachęcam Cię do zapoznania się z opracowanymi już wzorami, które również gwarantują skuteczność. Wzorce te są z powodzeniem stosowane przez najlepszych marketingowców, w celu zwiększenia efektów kampanii reklamowych produktów i usług. Chcąc zaoszczędzić swój czas, wykorzystaj sprawdzone pomysły. Oto one:

1. Ty też możesz śmiać się z [problem klienta] – jeśli [oczekiwana przez nas akcja].

np. Ty też możesz śmiać się z właścicieli nieefektywnych stron internetowych – jeśli zaczniesz reklamować się w internecie.

2. Dlaczego niektórzy [target] nie mają [problem]?

np. Dlaczego niektórzy właściciele stron internetowych nie mają problemu brakiem zainteresowania stroną?

3. Dlaczego [interesujący news]?

np. Dlaczego rok 2008 będzie rokiem reklamy internetowej?

4. Kto jeszcze chce [korzyść] i [korzyść]? ew. Kto jeszcze chce [korzyść]?

np. Kto jeszcze chce mieć zwiększony ruch na stronie internetowej i nie poświęcać temu zbyt wiele czasu?

5. Śmiali się, gdy [akcja, której ludzie mogą nie zrozumieć]… ale gdy [korzyść]!

np. Śmiali się, gdy zdecydowałem się reklamować w sieci… ale gdy moja strona zaczęła na mnie zarabiać!

6. Jak [korzyść] i [korzyść]?

np. Jak zwiększyć ruch na stronie internetowej i zaoszczędzić czas oraz pieniądze?

7. Czego nie mówi Ci Twój [ktoś zaufany dla klienta] o [problem]?

np. Czego nie mówi CI Twój doradca o nieefektywności Twojej strony?

8. Sekret by [korzyść].

np. Sekret by posiadać popularną stronę internetową.

9. Czy wiesz jak [korzyść]?

np. Czy wiesz jak zdobyć popularność w sieci?

10. Mały [produkt lub słowo "wydatek"], który [korzyść wyrażona miarą, np. w złotówkach, godzinach itd.] .

np. Mały program, który zaoszczędził mi kilkanaście godziny tygodniowo i masę nerwów.

Ostatnio obiecałem 10 skutecznych wzorców, ale myślę, że mam dla Ciebie niespodziankę: dodatkowe 2 pomysły!

11. Rada dla [target], którzy [problem].

np. Rada dla internautów, którzy są zalewani spamem.

12. Czy popełniasz te [ile] błędów w [czynności związanej z Twoim produktem]?

np. Czy popełniasz te 5 błędów w walce z nieefektywnością Twojej strony internetowej?

 

Działaj

Jak zabrać się do opracowania skutecznego nagłówka? Zadanie jest ułatwione ponieważ masz gotowe wzory. Najprościej będzie jeśli zrobisz tak:

Krok 1: Określ odbiorców swojej oferty (grupa docelowa)

Krok 2: Wypisz najważniejsze korzyści dla klienta

Krok 3: Podane powyżej wzorce wypełnij danymi z kroków 1 i 2

Krok 4: Przeczytaj tak powstałe nagłówki i wybierz 3, które Twoim zdaniem są najlepsze. Możesz też posłużyć się opinią znajomych lub współpracowników. Z tych 3 wybierz 1, od którego zaczniesz.

Krok 5: Testuj! Sprawdź skuteczność tego nagłówka, zobacz jak wpływa na skuteczność oferty. Zmierz ilość czasu, który użytkownicy spędzają teraz na stronie z ofertą lub monitoruj ilość zamówień. Przetestuj też pozostałe 2 nagłówki ze wstępnie wybranej 3 i porównaj wyniki. Wyniki tego porównania powiedzą Ci, który nagłówek jest najskuteczniejszy i praktyczny w Twoim przypadku.

Nagłowek to istotny element tekstów wspierających działania public relations .Kroki 1-4 powinny Ci zająć około 15 minut. Tylko tyle wystarczy, abyś był w stanie stworzyć skuteczny nagłówek i zwiększyć swoją sprzedaż. Działaj więc!

 

Trzymam kciuki!

 

Grzegorz Brajewski

Autor jest współwłaścicielem firmy Eactive, zajmującej się promocją stron w wyszukiwarkach internetowych.

 

Autorzy serwisu wyrażają pełną zgodę na udostępnianie artykułu w niezmienionej formie na innych stronach internetowych. Warunkiem koniecznym publikacji jest podanie autora artykułu oraz linku prowadzącego do strony www.supermarketing.pl  Jeśli chcieliby Państwo przedrukować wybrany fragment artykułu prosimy o skontaktowanie się z nami w celu uzyskania pozwolenia.